Salco
Projekt logo oraz opakowania nowej serii produktów.
Naszym zadaniem było opracowanie serii etykiet dla nowej linii produktów Salco Therapy. Marka ta od trzydziestu lat tworzy artykuły na bazie leczniczej soli bocheńskiej. W firmowym katalogu znajdują się naturalne kosmetyki, sole do kąpieli, inhalacji oraz aromaterapii.
W pierwotnym założeniu logo na nowych etykietach miało być zastąpione okazjonalnym znakiem na trzydziestolecie działalności firmy. Podczas prac podjęta została decyzja, by z tej okazji stworzyć zupełnie nowe logo.
Powstał znak/sygnet symbolicznie prezentujący możliwości zastosowania soli leczniczej: woda—kąpiel, powietrze/para—inhalacja.
Dodatkowo, na podstawie nowego sygnetu zaprojektowaliśmy postać mającą wyróżnić serię artykułów dla najmłodszych.
Produkty podzielone zostały na kategorie oraz na trzy objętości opakowań i miały tworzyć jednolitą wizualnie linię. Z założenia, etykiety miały być minimalistyczne, stąd decyzja o białym, czystym tle i ciemnoszarą grafiką i typografią. Dodatkowy kolor został wprowadzony dla rozróżnienia jedynie w nazwach aromatów.
Makiety zostały podzielone na trzy części: pierwszą z serią, rodzajem, nazwą i aromatem produktu, drugą — z opisem właściwości, składem i sposobem użycia, oraz trzecią z danymi firmowymi.